keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Rautalankaa ja kalanmaksaöljyä

Esittelen tutkimussuunnitelmani marraskuun 12. päivänä. Minulla on siis kolme viikkoa aikaa saada 10 sivua aikaiseksi. Olen jo aloittanut, mutta nyt jo takkuaa. Siitä on jo niin kauan, kun olen kirjallisuutta viimeksi opiskellut, että olen autuaasti unohtanut ihan perusasioita. Entinen opettajani, Savolaisen Nipa, saattaisi sanoa tähän: olisit opiskellut vähän paremmin. että et joutuisi nyt opiskelemaan uudelleen niitä perusasioita. Valitettavasti Nipa saattaisi tapansa mukaan olla vieläpä oikeassa. Mihinkähän minä mahdan joutua? Ei riitä, että joudun taas taistelemaan englanninkielisen teorian ja filosofian kanssa. Minulla on vieläkin kadoksissa tutkimukseni teoreettinen viitekehys. Olen huojumassa narratologian ja fenomenologian välillä. En vain kuolemakseni muista kummastakaan, mitä ne oikeasti ovat. Olen yrittänyt lukea kirjallisuustieteen graduja, mutta taidan olla liian tyhmä ymmärtääkseni. Pitää kai lukea joku perusopintoihin kuuluva kirja, jossa ne on taivutettu rautalangasta.

No, olen taas hehkuttanut tätä opiskelua niin paljon, että perääntyminen olisi äärimmäisen noloa. Akka siis tieltä kääntyköön ja heikot sortuu elon tieltä. Pahaa se on kalanmaksaöljykin ja kaalikääryleet, mutta sitäkin on syötävä, taikka menee korvasta.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti